زارعی در جــمع نخبگان و دانشگاهیان

خرامین:نماینــدگان ما بـا دانشگاهیان یـک جلســه هــم نداشـــتند
دکتر خرامین یکی از چهره‌های علمی و دانشگاهی استان در این جمع نیز با تبیین جایگاه و نقش دانشگاه‌ها در جامعه گفت: با اشاره به فرموده حضرت امام خمینی (ره)که دانشگاه مبدأ همه تحولات است، یعنی هر حرکتی، هر جنبشی، تحولی و روشنی که قرار است که بوجود بیاید، باید از دانشگاه باشد حقیقت هم همین است، هر جا قفلی بود، تاریکی بود، یأس و نا امیدی بود این دانشگاهیان بودند که پیش قدم می شدند و آن مشکلات را رفع می کردند.

این استاد برجسته دانشگاه‌ها افزود: دانشجویان و دانشگاهیان ما در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی ایران  و دوران جنگ تحمیلی نقشی مهم و تأثیرگذار را در کنار دیگر اقشار جامعه ایران ایفا نمود.
وی اضافه کرد: همچنین اگر در دنیا و در کشور عزیزمان ایران ، عزتی، موفقیتی و سربلندی دیدیم منشأ آن دانشجو و دانشگاهیان بودند.
خرامین تفاوت دانشگاه‌های ما را با دیگر دانشگاهها در بعد معنویت و بعد تخصص دانست و افزود: دانشجو و استاد دانشگاه ما با تخصصی که دارد با بینش مذهبی که دارد با بینش الهی وعاشورای که دارد سرچشمه همه حرکت‌ها بودند، کی باور می کرد روزی دانشجویان و دانشگاه ما مجــــهز بشود به انرژی هستـــــه‌ای  و این جزء بر اتکاء به معنویت و تخصص بوجود نیامد.
این چهره فرهنگی استان بیان داشت: دانشگاه باید رهایی بدهد، معیار بدهد، برنامه بدهد، طرح بدهد، نه یک فردی که تو بازاراست برای رئیس دانشگاه تعیین تکلیف کند ما باید برای  جامعه تعیین تکلیف کنیم ما باید حرکت بدهیم و جلودار مردم باشیم و حکومت کنیم.

علی‌شیر خرامین در ادامه سخنان خود اظهار داشت: از دانشگاه همیشه و در همه جا این انتظار هست که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی ، علم و تحقیق و جریان آرمان گرائی ها و آرمان خواهی در جامعه باشد.
دکتر علی‌شیر خرامین در بخش دوم سخنان خود با اشاره به سخنان امام (ره) مبنی بر اینکه «مجلس در راس امور است» گفت: کدام مجلس؟ مجلسی که حضرت امام می خواهد، مجلسی که نظام می خواهد، وظیفه مجلس چیست که در راس امور است، عزیزانی بزرگواری که در این جلسه حضور دارید، هر جا کشوری در دنیا ضعیف بود دو چیز مهمترین عاملش است، یا اصول برنامه ریزی و قانون گذاری صحیح وجود نداشته یا نظارت بر این برنامه ریزی و قانون گذاری درست نبوده
وی افزود: مجلس هم باید قانون گذاری کند هم باید نظارت و اینکه عده ای می گویند وظیفه مجلس قانونگذاری است به نظر من حرف بیهود است.
استاد دانشگاه‌های یاسوج افزود: کار مجلس چیست؟ قانون گذاری است وقتی بحث کم کاری پیش می آید دوستان می گویند وظیفه مـــا قانون گذاری است.

اگر قانون نباشید اگر برنامه ریزی ضعیف باشد مقصر مجلس است، هر جای کشور ما ضعفی است، مشکل مجلس است، که خوب قانون گذاری و برنامه ریزی نکرده است.
خرامین در جمع گســـترده نخبگان و دانشجویان دانشگاههای شهرستان بویراحمد وظیفه دوم مجلس را نظارت دانست و اظهار کرد: عزیزان حقوقدان حضور دارند ومی دانند ناظر کسی است که فقط مانیتوری می کند، می پاید یادداشت می کند و می رود ببیند کاری می کنند یا نه ولی اختیارات نمایندگان فراتر از این است.
وی اضافه کرد: مجلس نه تنها نظارت می کند بلکه می تواند عزل هم بکند بالاترین مسئول اجرای کشورکه رئیس جمهور است را می تواند عزل کنند و می تواند نصب بکنند؟ پس کی مسئول است؟! اگر وزیری کار نکرد، مدیرکلی کار نکرد، مسئولی کار نکرد، مشخص است دید نظارتی مجلس ضعیف است، مجلس می تواند عزل کند می تواند نصب کند. می تواند هر کاری بکند پس اینکه می گویند مجلس  فقط کارش قانون گذاری است به نظر من حرف بیهوده ای است جزء ای از کارش قانون گذاری است.
استاد دانشگاه در ادامه اظهار کرد: مجلس ناظر است، مجلس پاسبان است، نگهبان است مجلس حاکم همه چیز است امام می فرماید: مجلس در راس امور است، مجلس در راس همه اموراست یعنی هم قانون می گذارد هم نظارت می کند و اگر ضعفی باشد باید نظارت داشته باشد.
خرامین با اشاره به جایگاه و موقعیت مناسب استان افزود: استان ما لبریز است از امکانات، ۱۰ درصد آب کشور از ما می رود استانی که  ۱ درصد خاک کشور را دارا می باشد.
رئیس قبلی دانشگاه پیام نور استان افزود: ده سال پیش قبل از اینکه من بروم انگلستان، هیئتی از یونیسف آمد( سازمان پایداری یونیسف) خانم کمبریج (رئیس این هئیت) بعد از بازدید از زیلای موقع برگشتند به من گفت آقای فلانی به استاندارتان بگوید[رجا استاندار وقت] اختیار زیلای را به من بدهید من کل بودجه استانتان را می دهم.
وی بیان داشت: ما همه چیز داریم، آب گرانبها، خاک گرانبها ، نفت گرانبها از همه مهمتر نیروی انسانی گرانبها توی این استان داریم. پس چرا عقب ماندیم؟ چرا مشکل داریم؟ چرا درد داریم؟

علی شیر خرامین ادامه داد: مشکل ما دانشگاهیان این است که نمایندگان ما نخواستند که یک جلسه با ما داشته باشند، درد فرهنگ این استان را کی از دانشگاه پرسید؟ اقتصاد این استان را کی از دانشگاه پرسید؟
بنابراین اعتقادم بر این است اگر می خواهیم این استان را نجات دهیم، اگر می خواهیم از این محرومیت در بیایم، اگر می خواهیم عزت را به مردم این استان برگردانیم، یک راه داریم یک دانشگاه بفرستیم مجلس، دانشگاه بفرستیم، نه فقط دانشگاهی.
با دانشگاه کشور ما به حرکت در می آید، شما همه نخبه هستید من همه شما ها را می شناسم، دانشگاهی باید بتواند جامعه را به حرکت در آورد.
نمایندگان ما از ما نخواستند، حق هم دارند توی استان مان نماینده‌ای نرفته است که چهار واحد اقتصاد خوانده باشد چهار واحد مدیریت خوانده باشد، ما نیاز نداریم به آنها، ولی ماها هستیم که می توانیم نماینده‌ها را به حرکت در آوریم.

این استاد برجسته دانشگاهی در بخش دیگر سخنان خود گفت: هنوز توی زیلای زن و مرد روستای با بدبختی، رنج و مصیب دارند روی دوششان هیزم می کشند و ما در گیر و بند مسائل سیاسی در تهران هستیم.

دکتر علی‌شـــــیر خرامین همچنین گفت: در گذشته اگر قتل می‌شد همه جمع می‌شدند جلوی یک امامزاده و به قرآن قسم می خوردند و غائله ختم می شد و لی نتیجه کارهای فرهنگی آقایــــون این شد که نباید می شد.

/ 0 نظر / 10 بازدید